Melyik elektromotor a hajóhoz?
Különböző hajómotor típusok léteznek, és mindnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. A motor főként a hajójától függ. A legmodernebb E-motor technológiára való átállás szinte mindig lehetséges. Elmondjuk, mire kell figyelnie, jó olvasást kívánunk!
-
-
-
-
Podmotor
-
-
-
Motor típusok hajóknál általában
A külmotor és a belső motor a leggyakrabban használt motor típusok. Az orrmotorokat gyakran használják horgászok rövid távokra. A vitorlás hajók és vitorlás jachtok ezzel szemben gyakran flanschmotorral, Saildrive-dal vagy alsó motorral működnek.
Elektromotor szerelése
Egyszerűen megtehetnénk, hogy azt mondjuk: Kérjük, a szerelés során kövesse a gyártó utasításait! Ezt feltétlenül figyelembe kell venni. Nem szeretnénk, ha megsértené a hajóját, az új motort, vagy a legrosszabb esetben saját magát!
Tippek és ajánlások egy elektromos motoros csónakhoz
Megfelelő felszerelésre van szüksége a szereléshez, a motorja méretétől és súlyától függően. Ha súlyos hibákat vét a szerelés során, kockáztatja, hogy a csónakja súlyosan megsérül. A mi tanácsunk: Keresen időben csónaképítőt a szezon kezdete előtt, hogy tavasszal gyorsan vízre tudja tenni a csónakot, és el tudja kezdeni az első elektromos túrát.
Elektromos külmotor
A külső motorok elsősorban a kisebb hajók és csónakok esetében elterjedtek, 15 lóerőig, természetesen nagyobb sporthajók vagy házhajók esetében is használják őket. A motor elektromotor, meghajtótengely és esetleg a motor sebességváltója egy házba van beépítve. A kezelés a hajómotoron keresztül egy kormányrúddal vagy kormánnyal és távirányítással történhet.
Külső motor előnyei és hátrányai
A külső motorok könnyen (le-)szerelhetők. Sokkal rugalmasabbak, és a használat után vagy a téli tárolásra leszerelhetők. Hátrány, hogy a külső motorokat gyakrabban lopják el. Ne aggódj: a leszerelés mellett más lehetőségek is vannak a motor lopás elleni védelmére!
Külső motor szerelése
Hogyan kell egy külső motort felszerelni?
A külső motor felszerelése egyszerűen történik a motor tükörre, amely a hajó hátulján található. A rögzítés klemmschrauben vagy verbolzen segítségével történik. A motor súlyától függően, különösen 11 kW (15 LE) alatti motorok esetén ez egyszerű, és általában laikusok is elvégezhetik.
A méret és a súly a külső motorok esetében 2,2 kg-tól 470 kg-ig változik. A nagyobb modellek esetében a nagyobb súly miatt érdemes emelőberendezést, például darut használni. Szolgáltatót is megbízhat a beszerelésre.
Külső motor vásárlásakor mindenképpen figyeljen a megfelelő tengelyhosszra!
Elektromos belső motor
A tengelyrendszer egy motorból áll, amelyet szilárdan beépítenek a hajó törzsébe. A motor egy merev tengelyt hajt, amelyhez egy propeller van rögzítve. A működtetés távirányítós gázzal történik, a kormányzást pedig egy kormánylapát végzi, amely a propeller mögött helyezkedik el, és kormánnyal irányítják.
A szerelés bonyolultabb, mint egy külső motor esetében, és általában szakember által kell elvégezni. A hajót ilyenkor ki kell emelni a vízből, ami esetleg darut igényel. A meglévő tengelyrendszer általában tovább használható. A belső motor szilárdan be van építve a hajó törzsébe.
Elektromos orrmotor
A hajómotor felépítése nagyon hasonlít egy külső motoréhoz, de alacsonyabb súly jellemzi. Azonban a hajó orrára van szerelve, így inkább „húzza” a hajót. A kezelés történhet egy kormányrúddal, vagy távirányítós gázzal, kézi vagy lábvezérléssel.
A hajómotorok előnyei és hátrányai
A hajómotorokat a hajó orrára szerelik, és az egyetlen motoros típusként húzzák a hajót. Ez jobb manőverezhetőséget biztosít. A hajómotorokat gyakran használják horgászathoz, mivel a pedálvezérlésnek köszönhetően mindkét kéz szabad. A kisebb tolóerő miatt a hajómotorok nem ajánlottak nehezebb hajókhoz.
Érdekes horgászoknak elektromos meghajtású csónakkal
Részben léteznek autopilóták az útvonalak követésére, vagy egy GPS-spotlock, ahol a hajómotor automatikusan ugyanazon a helyen tartja a csónakot. Horgászok számára egy beépített sonar érzékelő összekapcsolható egy halradarral. Az motor automatikus leengedése és felhúzása gombnyomásra szintén lehetséges.
Hogyan kell egy orrmotort telepíteni?
A szerelés közvetlenül a hajón vagy egy szerelőlapra történik, amely szorosan kapcsolódik a hajóhoz. A szerelőlap előnye, hogy a motort gyorsan fel lehet szerelni és le lehet szerelni. Ha nem szeretné a motort tartósan a hajón tartani, ez nagyon hasznos. A szerelés nem bonyolult, és könnyen elvégezhető önállóan.
Orrmotor vásárlásakor mindenképpen figyeljen a megfelelő tengelyhosszra! Cikkünkben megtalálja a megfelelő {%ckz2i50q400153q67oim13n4h___tengelyhosszt az orrmotorjához%}.
Elektromos podmotor / flanschmotor
A meghajtó egy kompakt és vízálló házból áll, amelyben a motor integrálva van. Az alján van rögzítve a hajónak, és nem forgatható. A működtetés távirányítós gázzal történik, a kormányzást pedig egy kormánylapát végzi, amely a hajó hátulján található. A podmotor irányítása kormánykerékkel és vezérlőelektronikával történik, valamint az akkumulátor a hajóban található.
A flanschmotor nagyon kevés helyet foglal el a hajó belsejében, mivel a motor teljesen a podházban van elhelyezve, és nincs motoralkatrész, amely a hajó belsejébe nyúlna. Flanschmotorokkal gyakran találkozhatunk vitorlás hajóknál. Egy hátrány lehet a potenciálisan korlátozott manőverezhetőség, mivel a motor nem forgatható közvetlenül.
Hogyan kell egy flanszmotorot felszerelni?
A felszerelést szakembernek kell elvégeznie a szárazföldön, előtte a hajót ki kell emelni a vízből. A munka kevesebb, mint egy vitorlás meghajtónál, mivel csak néhány kisebb fúrásra van szükség a hajótesthez való rögzítéshez és egy nagyobbra a vezetékek áthúzásához. A meglévő fúrások és talapzatok általában újra felhasználhatók. Különösen fontos a fúrások jó tömítése a hajótestben.
Elektromos Saildrive
A Saildrive hasonló egy Podmotorhoz, a motor komponensei a flanschmotorhoz képest a hajóba nyúlnak. Vannak forgatható változatok is, de a standard egy fix motor, amelyet kormányrendszerrel irányítanak. A talapzat a hajótesthez van laminálva, és a meglévő talapzatok általában tovább használhatók egy elektromos Saildrive beszerzésekor.
A kezelés távirányítón keresztül történik. A forgatható Saildrive-ok a maximális forgási szög méretében, valamint a mechanikai vagy elektromos vezérlésben eltérhetnek. A Saildrive motorok különösen népszerűek a vitorlás hajók körében. A telepítés hasonló egy podmotoréhoz.
Elektromos alsó motor
Az alsó motor (csőmotor) szintén egy vízálló házból áll, amelybe beépített motor van. A motor a forgatható hengeren lóg, és áthalad a hajótesten. Az építése hasonlít a flanszmotorhoz, csak a pod forgatható, így a manőverezhetőség jobb. A beszerelésnél a Saildrive-hoz képest nincsenek különbségek.
Ahogy látja, elektromotorral is gyorsabban lehet haladni, mint amit a rendőrség megenged. Hosszabb hajóutak esetén azonban mérsékelt sebesség ajánlott. Emellett természetesen érvényesek a vízterületeken a sebességkorlátozások, amelyeket természetesen ajánlott betartani.
Az Ön csónakja. A mi meghajtásunk.
Támogatjuk a hajótulajdonosokat az e-mobilitás terén a vízen. Van további kérdése az elektromos hajómotorokkal kapcsolatban? Írjon nekünk egy e-mailt a mail@greenboatsolutions.de címre. A lehető leghamarabb válaszolunk Önnek!
Megjegyzések: Minden adat és számítás esetében irányadó értékeket használunk. Egyéni eltérések természetesen lehetségesek. Minden hajónak más tulajdonságai vannak, így nem tudunk garanciát vállalni az adatokra. Lehet, hogy az Ön hajójának több vagy akár kevesebb teljesítményre van szüksége, mint amit ajánlunk.
Előnyei a greenboatsolutions-szal
Szinte 600 különböző E-motort hasonlítanak össze.
Több mint 30 gyártó áttekintése.