Keres egy elektromos meghajtót a vitorlás hajójához?
Melyik vitorlás hajóhoz éri meg egy elektromotor?
Gyakorlatilag minden vitorlás hajóhoz egy elektromotor valóban tökéletesen alkalmas. Nincs karbantartás, nincs bosszantó motormelegítés, egyszerűen egy gombnyomással bekapcsolható és indulhatunk. Különösen, ha csak kikötői manőverekről van szó, a akkumulátornak sem kell túl nagy méretűnek lennie.
Számos szempont van, ahol egy belső égésű motor viszont rosszabbul teljesít. További előnyöket talál a blogunkban.
Ideális alkalmazás vitorlás hajóknál
A vitorlás hajók E-motorját általában csak a kikötőben és szélcsendben használják, tehát rövid távokra. Ideális esetben sok szélben vitorlázhat, és egyáltalán nincs szüksége motorra. Mivel a vitorlás hajók nagyon áramvonalasak, kisebb teljesítmény is elegendő, mint a motoros hajóknál. Belső vizeken minimum 1 – 1,5 kW-ot számolunk tonnánként, a part mentén minimum 1,5 - 2 kW-ot.
Melyik motortípus illik a vitorlás hajómhoz?
Lépésről lépésre haladunk, és megosztjuk aktuális ajánlásainkat. A vitorlás hajóknak nagyon különböző motortípusaik vannak:
- Külső motor
- Belső motor
- Podmotorok
- Forgatható podmotorok
- Saildrive-ok
Van/volt már motor beépítve? Akkor a legjobb, ha ugyanazt a motortípust használja. Ez általában a legegyszerűbb. Természetesen egy másik motortípusra való átalakítás is lehetséges. Szívesen segítünk Önnek részletesen, és speciális partnereink is rendelkezésére állnak.
Ajánlott külmotor vitorlás hajókhoz (ár-érték arány)
Csónak súlya | Jelenlegi ajánlás | Kép | Ár |
---|---|---|---|
500 kg |
500 W motor (750 W csúcs) 378 Wh akkumulátorral |
1.199 €-tól |
|
1.000 kg |
1,1 kW motor 915 Wh akkumulátorral |
1.999 €-tól |
|
2.000 kg |
2,4 kW motor (3 kW csúcs) 1,7 kWh akkumulátorral |
2.499 €-tól |
|
4.000 kg |
6 kW motor 5,12 kWh akkumulátorral |
tól 5.599 €-tól |
|
6.000 kg |
11 kW motor 10 kWh akkumulátorral |
11.999 €-tól |
Podmotorok vitorlás hajókhoz
A podmotorok kis- és közepes vitorlás hajókhoz valóban ideálisak a mi szempontunkból. A motorok kevés helyet foglalnak el, és teljesen víz alatt vannak. Az egyetlen hátrány a nagyobb ellenállás a vízben. Viszont mára sok szolgáltató kínál lehetőséget arra, hogy vitorlázás közben áramot termeljenek. Alternatívaként létezik egy összecsukható propeller vagy forgólapátos propeller is, amely kevesebb ellenállást biztosít a víz alatt.
Ajánlott podmotorok vitorlás hajókhoz (ár-érték arány)
Csónak súlya | Jelenlegi ajánlás | Kép | Ár |
---|---|---|---|
750 kg |
1 kW motor 1,28 kWh akkumulátorral |
2.899€-tól |
|
2.000 kg |
3 kW motor 3 kWh akkumulátorral |
5.099€-tól |
|
4.000 kg |
6 kW motor 6 kWh akkumulátorral |
tól 5.699€-tól |
|
6.000 kg |
11 kW motor 10 kWh akkumulátorral |
tól 10.499€-tól |
Vitorlás hajókhoz készült saildrive-ok
A Saildrive már a belső égésű motoroknál is jó lehetőség vitorlás hajók számára. Ha a meglévő alapot tovább lehet használni, akkor a Saildrive teljesen indokolt. A Saildrive esetében a motor a hajón belül helyezkedik el, így kevesebb ellenállást okoz a vízben. Különösen a gyorsabb vitorlázók és nagyobb vitorlás hajók számára ajánlott a Saildrive. Általában a Bellmarin vagy a WaterWorld Saildrive-jait ajánljuk.
Mivel a Podmotorokból jelentősen nagyobb választék áll rendelkezésre, ez általában a kisebb vitorlás hajók esetében a mi ajánlásunk. A Podmotor előnyei: Kevesebb hely a hajóban, kevesebb zaj és nincs karbantartás a váltón, közvetlen hűtés a vízben lévő motor számára.
Belső motor vitorlás hajókhoz
A belső motorok ideálisak, ha már létezik egy tengelyrendszer. Ekkor csak az új elektromotort kell a tengelyhez csatlakoztatni. A propeller is gyakran megmaradhat, a lépcsőtől és a fordulatszámtól függően. Általában egy elektromos belső motorral súlyt és helyet takarít meg!
A WaterWorld a 4-20 kW-os motorokkal nagyon jó ár-érték arányt kínál. Alternatívaként az Aquamot és az E-Tech is nagyon jó megoldásokat kínál. Gyártótól függően van néhány eltérés a motorok között, különösen a hűtés, a kompatibilitás és a kijelzők terén.
Csónak súlya | Jelenlegi ajánlás | Kép | Teljes csomag ára |
---|---|---|---|
max 1.000 kg |
2 kW motor 5 kWh akkumulátorral |
5.099€-tól |
|
legfeljebb 2.000 kg |
4 kW motor 5 kWh akkumulátorral |
tól 7.499€ |
|
4.500 kg-ig |
7 kW motor 10 kWh akkumulátorral |
tól 7.599€-tól |
|
7.000 kg-ig |
10 kW motor 10 kWh akkumulátorral |
tól 12.499€-tól |
|
12.000 kg-ig |
20 kW motor 20 kWh akkumulátorral |
tól 16.999€ |
Forgatható podmotorok vitorlás hajókhoz (teljes csomag)
A forgatható podmotorok különösen vitorlás hajókhoz ajánlottak, amelyeknek nincs kormánya. A podmotor általában legalább 180°-kal elforgatható, így a hajót a kívánt irányba lehet irányítani. Ezenkívül a motorok előre és hátra is működtethetők, így a forgatható podmotor jó manőverezhetőséget biztosít.
Ajánlott forgatható podmotorok vitorlás hajókhoz (ár-érték arány)
Csónak súlya | Jelenlegi ajánlás | Kép | Ár |
---|---|---|---|
max 1.000 kg |
2,2 kW motor 2,4 kWh akkumulátorral |
tól 4.899€-tól |
|
max 3.000 kg |
4,3 kW motor 5 kWh akkumulátorral |
tól 6.799€-tól |
|
max 6.000 kg |
8 kW motor 10 kWh akkumulátorral |
tól 10.499€-tól |
|
max 10.000 kg |
15 kW motor 20 kWh akkumulátorral |
tól 15.699€-tól |
Mire kell figyelnem a vitorlás hajó elektromotorjánál?
Főleg, ha éppen új motort keres, érdemes legalább egy E-motort fontolóra venni. Ha most vásárol új motort, annak a következő 10 évre vagy annál hosszabb időre kell terveznie. Azért is, mert a hajója értéke összefügg a meghajtóval. Főleg a sok közlekedési tilalom miatt ez korán megtérülhet az Ön számára.
Fontos az elektromos vitorlás hajóknál a következő:
-
E-motor és akkumulátor tervezése (ne túl sok vagy túl kevés teljesítmény / kapacitás)
-
-
Megfelelő töltési lehetőség (parti csatlakozás a kikötőben/állványon, regeneráció, napenergia)
-
-
Miért olcsóbbak az elektromos hajók fenntartása?
A legnagyobb költséghajtó a működési költség. Több liter benzin helyett csupán néhány kWh áramra van szükség. Legutóbb a benzinárakat folyamatosan emelték. Ehhez jönnek még az éves karbantartási költségek és a kopóalkatrészek javítása. (Olajcsere, szűrők, váltó, stb.)
Elektromotor beépítése az Ön vitorlás hajójába
A külső motor felszerelése egyszerűen történik a motor tükörre, amely a hajó hátulján található. A rögzítés klemmschrauben vagy csavarok segítségével történik. A motor súlyától függően, különösen 11 kW (15 LE) alatti motorok esetén ez egyszerű, és általában laikusok is elvégezhetik.
Más motortípusok (podmotor, belső motor, saildrive) felszerelése bonyolultabb, mint a külső motoré, és általában tapasztalt hajóépítőnek kell elvégeznie. Ilyenkor a hajót általában ki kell emelni a vízből, ami esetleg darut igényel.
Országos partnerhálózatunk van hajóépítők és hajógyárak számára a beszereléshez. Szívesen átirányítjuk Önt egy helyi kapcsolattartóra. A kollégák gondoskodnak a rendszer felszereléséről. Szívesen intézzük Önnek az egyeztetést. Kérjük, időben keressen meg minket a szezon kezdete előtt, hogy még tudjunk Önnek helyet biztosítani!
Mikor nem éri meg egy elektromotor?
Vannak azonban olyan alkalmazások is, ahol egy E-motor jelenleg még nem optimális. Például a tengeri világutazásokhoz. Egyszerűen azért, mert a nagy hatótávolságú akkumulátorok nagyon nagyok, nehezek és költségesek. Technikai szempontból lehetséges, de egy belső égésű motorhoz képest nem mindig gazdaságos. Itt általában egy hibrid rendszert ajánlunk.
Kivételes esetekben egy E-Tech vagy Fischer Panda hibridmotort javaslunk. Bár mi a tisztán elektromos meghajtásokat részesítjük előnyben.
Van egy vitorlás hajója? Elektrifikáljuk!
Nyitott kérdések?
Előnyei a greenboatsolutions-szal
Szinte 600 különböző E-motort hasonlítanak össze.
Több mint 30 gyártó áttekintése.