1.400 kiállító 50 nemzetből
A Mets Trade2022-ről alkotott benyomásaink
Videónkban megtekinthetitek a legfontosabb benyomásokat és újdonságokat. Jó látni, hogy az elektromos hajtású hajók területén ennyi minden történik. Még ha az árak idén jelentősen emelkedtek is, az egész piac növekszik, és sok potenciált mutat a jövőre nézve. MetsTrade 2022 újdonságai.
A jelenlegi cookie-beállítások miatt sajnos nem lehet megjeleníteni a Youtube-videót.
Aquamot LiFePO4 akkuk
Az Aquamot néhány év fejlesztés és tesztelés után végre lithium akkumulátorokat kínál a választékában. Az út során alaposan tesztelték és kipróbálták. A magas kereslet az akkumulátorok iránt és a nehéz nyersanyaghelyzet miatt a fejlesztés nagyon hosszú ideig tartott.
A várakozás ideje véget ért! Az Aquamot ígért akkumulátorokat és teljesítette is. És milyen akkumulátorokat - rendkívül könnyűek és árban rendkívül vonzóak. Ezek 24 V akkumulátorok, amelyek a 24 V motorok mellett a 48 V motorokhoz is használhatók. Az akkumulátor viszonylag egyszerű: nincs Bluetooth BMS vagy kijelző - különben nem lehetne ilyen jó árat elérni. Véleményünk szerint most már alig van ok arra, hogy az Aquamot motoroknál AGM akkumulátorokat használjunk.
EPropulsion belső motorok és akkumulátorok
Az év legnagyobb bejelentése: ePropulsion belső motorok 10 kW, 20 kW és 40 kW teljesítménnyel. Mindegyik 96V-on és új kommunikációs alapra építve. Tehát az új 96V akkumulátorok mellett szükség van az új kijelzőkre és gázkarokra is.
Ami a legnagyobb előny, amit az ePropulsion kínál, az a részben sokkal kedvezőbb ár. A jó árak nem a minőség hiányának köszönhetőek, hanem egyszerűen a kínai gyártás előnyének. Az anyag- és munkaköltségek jelentősen alacsonyabbak. Technológiailag a termékek a legmagasabb szinten állnak, és a kommunikáció nagyon jól működik.
A belső motorok árai még nem lettek véglegesen bejelentve, és a szállítási idők is még kérdésesek. A jelenlegi becslések azonban azt mutatják, hogy az árak valóban figyelemre méltóak lehetnek. A 10 kW belső motor a nagy verseny miatt kevésbé izgalmas. Viszont a 20 kW és 40 kW beépített motorok rendkívül izgalmasak lehetnek nagyobb hajók és siklók számára.
Az általunk legnagyobb hátránynak tartott dolog: Magas feszültség. A magas feszültség témája a hajósportban még nem elterjedt. Kevés hajógyártó és villanyszerelő rendelkezik tapasztalattal a hajón lévő magas feszültségű rendszerekkel. Ezzel szemben minden autó magas feszültségen működik, és sok műhely számára már normális, hogy ezzel dolgoznak. És itt nem 96V-ról beszélünk, hanem inkább 400 - 800 V-ról.
Fin X külmotor
A Mets Trade 2022-n hallottunk először a Fin X-ről. Egy motortechnológia propeller nélkül - a hajtást egy vibráló membrán biztosítja. Az előny: nincs sérülésveszély a propeller miatt, és törésveszély sem. A motorokat tehát gyerekek jelenlétében is problémamentesen használhatjuk egy csónakon, anélkül, hogy aggódnunk kellene. A membránt a hajózás során problémamentesen meg lehet érinteni.
A FinX motorok hátránya: a vibráció egy kicsit hangosabb, mint egy hasonló teljesítményű elektromos külmotor. Ezenkívül a motorház víz alatt jelentősen nagyobb, mint egy hasonló E-külmotor esetében. A vízellenállás és a hatékonyság fizikailag alacsonyabbak lehetnek. A technológiával és a végső eladási árral kapcsolatban még nincsenek információink - kíváncsian várjuk!
Rim Drive 15 kW külmotor
A Rim Drive bemutatott a Mets-en egy új, nagyobb, 15 kW-os külmotort (48V). A dizájnt teljesen átdolgozták, nagyon modern és robusztus lett. Különösen feltűnő a zöld LED csík. Műszakilag is sokat fejlesztettek rajta, különösen a trimmfokozatokkal ellátott konzolt újratervezték, és most több funkciót kínál. Az eloxált alumínium színe is sötétebb lett, és most jobban illeszkedik a koncepcióhoz.
WaterWorld Pod és tartozékok
A WaterWorld bemutatott egy új Podmotort, amelyet kifejezetten a kereskedelmi hajózás számára fejlesztettek ki. 3,5 kW teljesítmény - nagyon hasonló a már nagyon népszerű 3 kW-os ePropulsion Podmotorhoz, de saját állítása szerint sokkal magasabb minőségben van megmunkálva és teljesítményben is erősebb (különösen hosszú távokra). A Pod integrálódik a WaterWorld kommunikációs hálózatába, és ugyanazokkal az akkumulátorokkal és kijelzőkkel használható.
Beszéljünk a kijelzőről és a kommunikációról: a WaterWorld hosszú ideje dolgozott rajta, és most bemutatott egy saját térképfunkciót. Az Apple iOS már használható táblagépeken, az Android táblagépek a jövőben szintén hozzáférést kapnak. Az alkalmazás mellett bemutattak egy modult is, amely integrálja a külső akkumulátorokat a WaterWorld rendszerébe, és shunt segítségével meghatározza a töltöttségi szintet. Mindenkinek, aki nem szeretne a WaterWorld akkumulátoraira támaszkodni, vagy már rendelkezik akkumulátorokkal, ez a tökéletes megoldás a zökkenőmentes integrációhoz. (A modult egyébként utólag is be lehet szerelni!)
Fischer Panda belső motor
A Fischer Panda az egyik legismertebb márka a generátorok és meghajtók terén a yacht szegmensben. A Fischer Panda bemutatott egy 5 kW-os belső motort, amely néhány hajótulajdonos számára valódi alternatíva lehet. A beépített gép légkondicionált és normálisan működik 48 V-on.
A különlegesség a véleményünk szerint elsősorban a keskeny kialakítás. Így a motort a korlátozott helyen is telepíteni lehet. Egy másik előny a telepítéshez a könnyű súly. Mindössze 22 kg-os súlyával a motort problémamentesen fel lehet emelni és telepíteni a hajóba. Hasonló motorok súlya gyakran meghaladja a 40 kg-ot.
RAD Propulsion
A RAD Propulsion hivatalosan bemutatta a 40 kW-os motort egy axiális fluxus motorral a Mets Trade-en. A brit cég a Gleitboote és RIB-ek elektromos motorjaira specializálódott. Egy RIB esetében 25 csomós maximális sebességet mértek, az átlagos sebesség inkább 15 csomó volt. Ez ígéretesen hangzik, de megvan az ára is. A RAD Propulsion a 40 kW-os külmotorban hasonló technológiát alkalmaz, mint a Propel.
A RAD Propulsion-t először a boot Düsseldorf-on fedeztük fel 2020-ban. Akkor az mérnöki csapat az ötletet az külső rotorok fejlesztésére dolgozta ki, hasonlóan a Rim Drive Technology-hoz. Sok fejlesztés, tesztelés és piackutatás után a csapat felfedezte a piaci rést a Gleitboote és könnyű RIB-ek terén.
E-hajómotorok TV
Nézzük meg közelebbről az egyik legújabb motort egy teszt során? Írd meg a YouTube kommentjei között!
Előnyei a greenboatsolutions-szal
Szinte 600 különböző E-motort hasonlítanak össze.
Több mint 30 gyártó áttekintése.