MetsTrade 2025 - új elektromotorok
Gyorsabbak és erősebbek – idén is három napig a helyszínen voltunk, hogy minden ismerőst és partnert találkozzunk a MetsTrade-en, és mindent megnézzünk.
Ebben a blogban olvashatjátok, milyen újdonságok lesznek 2025-re. Sajnos idén sem tudunk minden egyes cégre külön kitérni, ezért igyekszünk a legfontosabbakra koncentrálni.
Néhány újdonság még nem hivatalos, rendelés előtt javasoljuk, hogy vegyétek fel velünk a kapcsolatot.
Spirit 2 az ePropulsion-tól
Az ePropulsion új Spirit 2 modellje új kategóriát teremt az integrált akkumulátorral rendelkező elektromos külmotorok terén, teljes mértékben a SIKLÓÜZEMMÓD jegyében.
Eddig az integrált akkumulátorral rendelkező külmotorokat csak lassú haladáshoz, 8-tól legfeljebb 10 km/h sebességig tervezték. Most azonban egy sorozatgyártásra kész motort kínálunk, amely akár 18 km/h-t is elérhet 2 kW folyamatos teljesítménnyel, illetve 22 km/h-t 3 kW csúcsteljesítménnyel.
A mérések egy nagyon könnyű alumíniumból készült csónakon, egy személlyel, nyugodt vízen történtek. Reálisan nézve az értékek valamivel alacsonyabbak lehetnek – ennek ellenére jól látható, hogy a csónak rendesen felgyorsul, akárcsak egy 5 lóerős benzines motorral.
Feltétlenül javasoljuk az előrendelést a Spirit 2, 1 568 Wh akkumulátorral együtt.
Momentum U2 beépített akkumulátorral
A Momentum U2-t már jóval az ePropulsion Spirit 2 előtt bejelentették, azonban a piacvezető ePropulsion egy kicsit elvonja a figyelmet a motorról.
A Momentum U2 2,5 kW-tal még 25%-kal nagyobb folyamatos teljesítményt nyújt, és a súlya körülbelül 5 kg-mal kevesebb. Ez főként a könnyebb motornak, de a kisebb akkumulátornak is köszönhető.
Árban a Momentum U2 néhány száz euróval többe fog kerülni, de néhány előnyt is kínál. 2026 elején fogjuk tesztelni a motorokat, és akkor egy videóban részletesen beszámolunk róla. Előrendelés már lehetséges!
Link az új Momentum U2
Travel XS a Torqeedótól
A Torqeedo az ePropulsionhoz és Momentumhoz képest inkább egy könnyed lépést tesz hátra, és a piacon a legjobb belépőszintű motort szeretné kínálni 2.000€ alatti áron.
Az új Travel XS egy 700 W-os elektromotorral és egy 648 Wh-s akkumulátorral rendelkezik. Ez elegendő rövid távokra, és a motor megfelelő tolóerőt biztosít gumicsónakokhoz és horgászcsónakokhoz.
A Torqeedo továbbra is meggyőzően jó minőséget kínál a kormányrúd és a kijelző körül.
Boatee - 1,3 kW ULTRAKÖNNYŰ külmotor
A Boatee-ról eddig még sosem hallottunk, ezért annál jobban meglepett minket ez a kicsi, de igényes, 1,3 kW teljesítményű külmotor. A motor és a tengely olyan könnyű és keskeny, hogy alig keletkezik vízellenállás, így a csónakok nagyon hatékonyan haladnak.
A motor mindössze 6 kg-ot nyom. Szükség van még egy külső akkumulátorra, amely kábellel csatlakozik a motorhoz, és a csónak belsejében kap helyet. Az 1,3 kW-os motornak mindenképpen van potenciálja. Az ára várhatóan az ePropulsion és a Torqeedo szintjén lesz, beleértve az akkumulátort is.
Ha érdekel titeket egy Boatee, szóljatok nekünk bátran!
Competr 22 kW-os külmotor csónakokhoz
A Competr cég egy 22 kW-os motort mutat be igazán érdekes propellerkialakítással! Itt két ellentétes irányban forgó csavart láthatunk, ahol a propellerek még a tényleges motor előtt helyezkednek el, így a motornak elméletileg még kisebb a vízellenállása.
Műszakilag a Competr megoldása valóban okosnak tűnik, és a tesztvideók is pozitív eredményeket mutatnak. Ebben a teljesítménytartományban, a klasszikus 20-30 lóerős külmotorok között, őszintén szólva nincs sok gyártó, és a Competr biztosan megtalálhatja a helyét, amennyiben sorozatgyártásba kezdenek.
Kíváncsian várjuk a fejleményeket, és folyamatosan tájékoztatunk benneteket!
EVOA - külmotoros csónakhoz
Nagyobb, gyorsabb, messzebb – ilyenek az USA-ból származó motorok. Az EVOA az amszterdami METS-en egy 27 kW-os külmotort mutat be, de már kifejlesztett egy 130 kW-os külmotort is (lásd a képet).
Jelenleg várunk, hogy kiderüljön, vajon és mikor jelenik meg a márka az európai piacon. Különösen a 27 kW-os opció a kiszolgáló csónakok számára ígéretes, itt még nem kell túl nagy akkumulátor.
VETUS 22 kW E-Line belső motor
A VETUS valóban az egyik legnépszerűbb belsőégésű motor a kínálatunkban, amely magas megbízhatóságot nyújt megfizethető áron.
2026-ban a teljesítmény megduplázódik – mostantól 22 kW-tal, akár 10 tonnás vagy nagyobb vízkiszorítású hajókhoz. Ebben a teljesítménykategóriában a Green Marine-on és esetleg a WaterWorld-ön kívül még nincs sok gyártó. Úgy gondolom, 2026-ban néhány nagyobb felújítást is elindítunk majd az új 22 kW-os motorral!
További újdonságok 2025
A 160 kW-os BOSCH hajtás teljes rendszere Plug & Play verzióban elkészült. A RAD Propulsion először mutatja be a 120 kW-os motort és egy kis külmotor vázlatát, amely körülbelül 6 - 10 kW-os (3D nyomtatott).
Ezen kívül néhány további újdonság is volt, például a Molabo 50 kW-os sugárhajtása, amelyet már egy Kaiser hajóba beépítettek, és elképesztő teljesítményt nyújt.
Összességében igazán lenyűgöző újdonságok, amelyek még több elektromos hajtás iránt keltenek vágyat a jövőben!
Rim Drive belépő szintű külmotor
A Rim Drive Technology bemutatja Amszterdamban, a METS-en a 2,5 és 15 kW közötti teljesítményű kormányrúddal ellátott külmotorjait. Emellett néhány újdonság is van az irányítás terén:
Az új Rim Drive DPS rendszerek precíz és megbízható vezérlést kínálnak elektromos hajók számára. A dinamikus pozícionálástól a motor menedzsmentig zökkenőmentes működést és pontos manőverezést biztosítanak.
Kérdése van a Mets Amsterdam 2025-tel kapcsolatban?
Nyitott kérdések?
Előnyei a greenboatsolutions-szal
Szinte 600 különböző E-motort hasonlítanak össze.
Több mint 30 gyártó áttekintése.