Mik a villanymotorok és a belső égésű motorok előnyei és hátrányai az Ön számára?
Rövid áttekintést adunk az elektromos csónakmotorok és a belső égésű motorok hasonlóságairól és különbségeiről. Mik az elektromotor előnyei a csónakon? Hol vannak a [látszólagos] hátrányok? Jó szórakozást kívánunk a videóhoz vagy a cikk elolvasásához! Kérjük, írja meg nekünk kérdéseit és javaslatait.
A jelenlegi cookie-beállítások miatt sajnos nem lehet megjeleníteni a Youtube-videót.
Közös von elektromos és belső égésű motorok
Ugyanolyan gyorsan tudok-e menni egy elektromotorral, mint a belső égésű motorommal, vagy lassabban haladok?
Ne aggódj! Egy elektromotor ugyanolyan kiválóan biztosítja a hajód előrehaladását. A maximális sebesség tekintetében tehát a két motortípus egyenlő.
Miből függ a hajó sebessége?
Eleinte azt gondoltuk, hogy csak a motor döntő a sebesség szempontjából. A sebesség azonban inkább a hajójától függ, mint a motortól. Cikkünkben {%ckve71par01nf3p66lenx45la___Elektroboote - alles Wissenswerte%} többet magyarázunk az ökonomikus sebességről és arról, hogy mely értékek szükségesek a sebesség kiszámításához.
Az E-motor és a belső égésű motor működése
A propeller a motor teljesítményét tolóerővé alakítja, és a hajót a kívánt irányba tolja. A belső égésű és az elektromos motorok közös felhasználási célja van, és a hajókirándulás során maximális vezetési élményt biztosítanak. A konstrukció és az, ahogyan a meghajtótengelyt forgásra bírják, eltérően működik.
A csónakmotorok telepítése
Az elektromos és belső égésű motorok közötti különbségek
Megéri egy elektromos csónakmotor a hajómhoz?
Az elektromotorok előnyei a hajóknál
Az elektromotorok előnyei a belső égésű motorral rendelkező járművekkel szemben sokrétűek. Véleményünk szerint az elektromotor sok előnnyel bír, de nem mindig 100%-ban alkalmas. Vannak kihívások is, amelyeket az elektromotorok magukkal hoznak. Megmutatjuk, hogyan tudja ezeket a látszólagos hátrányokat a mi segítségünkkel egyszerűen megszüntetni:
1. Egy elektromotor hangereje
Az elektromotor lényegesen csendesebb, mint a belső égésű motor! A motor típusa és felépítése szerint a hangereje eltérő. A sebességváltó nélküli E-motorok hangereje mindössze 30-60 decibel, így gyakorlatilag hangtalanok. A sebességváltóval rendelkező elektromos csónakmotorok viszont kicsit hangosabbak, körülbelül 70 dB. Minden esetben az elektromos meghajtók lényegesen csendesebbek. A belső égésű motor zajára emlékeztet a nagyvárosok főútjai. Számunkra ez volt az indok, hogy elgondolkodjunk egy elektromotoron a csónakunkhoz. Egy csónakázás során ugyanis főként a természetre és a pihenésre gondolunk.
A véleményünk: A hangerejű elektromotorokkal kapcsolatban nincs alternatíva... kivéve az izomerőt, természetesen, itt még jót is tesz az egészségének!
Általánosságban a cikk nemcsak tényeket, hanem a véleményünket is tükrözi. Arra törekszünk, hogy a lehető legobjektívebbek legyünk. Szinte mindenhez van egy második vélemény. Kiállításokon néha hallunk csónakosoktól olyan kijelentéseket, mint:
- a motornak hangosnak és büdösnek kell lennie
- kapok még egy hangszórót a motorhanghoz?
- Elektromos? Akkor beszélgetnem kell a többiekkel
-
-
2. Kipufogásmentes, nincs kellemetlen szag
-
A folyamatos költségek lényegesen olcsóbbak!
-
-
-
-
-
-
-
2. Kibocsátásmentes és tiszta ügy
Az elektromotor nem termel környezetkárosító és büdös kipufogógázokat az utazás során. Tanulmányok kimutatták, hogy a szűrőberendezések hiánya miatt 38-szor több nitrogén-oxid jut a légkörbe. Ezenkívül a motor nem igényel olajat, amely kifolyhatna.
Családdal a tóra utazik, és a benzinkút szagát érzi az orrában? Számunkra ez volt az egyik legfontosabb ok, amiért foglalkoztunk az elektromobilitás témájával. (Természetesen vannak kivételek, akik szeretik a benzinkút szagát.) Ennek ellenére gondolunk Önre és az egészségére.
A hiányzó kipufogógázok vagy kenőanyagok a vízben a állatokra és a környezetre is nagy hatással vannak. A kikötőkben túl gyakran látunk csillogó olajfilmet a vízen. Az állatok mellett a vízminőségre is előnyös hatással van a saját területén. Különösen a egyre forróbb nyarak során a német tavak és folyók vízminősége fontos tényező, amelyet az elektromos hajtások kedvezően befolyásolnak.
3. Nincs karbantartási költség és kedvező üzemeltetés!
A nagyobb akkumulátorral a teljes rendszer költsége is magasabb. A beszerzésnél javasoljuk, hogy figyeljen arra, mennyi kapacitásra van átlagosan szüksége.
A weboldalunkon kifejlesztettünk egy kis költségszámítót az Ön számára. Kényelmesen, otthonról összehasonlíthatja az éves költségeket, és láthatja, mikor éri meg az E-motor az Ön hajójához.
Csak annyit kell megadnia, hogy évente hányszor hajózik, és mekkora a hajója fogyasztása. Egy másik érdekes pont: láthatja, mennyi CO2-t bocsát ki a hajómotor az idő múlásával, és mennyi CO2-t lehet megtakarítani.
Költségmegtérülés: Mikor olcsóbb egy E-motor?
A megtérülési idő a motortól és a vezetési szokásaitól függ. A számítás során a vásárlási költségeket a működési költségekkel állítja szembe: vásárol egy 15 lóerős belső égésű motort 4000€-ért, és évente 800€-t költ benzinköltségre és 200€-t karbantartásra. Vagy vásárol egy 11kw (15 lóerős) E-motort akkumulátorrendszerrel 8000€-ért, és évente csak 200€-t költ áramra.
Az Ön elektromos meghajtása már 5 év után megtérül. 10 év után már 4000€-t megtakarított. A fosszilis tüzelőanyagok korlátozott erőforrások. Gondolja, hogy a jövőben emelkedni fog az ár? Hosszú távon arra számítunk, hogy a benzinárak literenként jelentősen emelkedni fognak egy CO2-adó vagy hasonló miatt.
A másik oldalon a költséghatékony napelemek lehetőséget kínálnak arra, hogy áramot ingyen termeljenek. Ez az áram közvetlenül az Ön akkumulátorrendszerében tárolható.
4. Környezetbarát és ökologikusan fenntartható
Ha az E-motorjához ökoáramot használ, a működés még klímasemleges is. Mit jelent a klímasemleges? Nincsenek káros CO2-kibocsátások vagy nitrogén-oxidok, amelyek szennyezik a levegőt és veszélyeztetik az egészségét. Ezenkívül a káros anyagok, mint például üzemanyag, olaj vagy más kenőanyagok nem jutnak a vízbe. Az elektromotorok esetében nincs veszélye annak, hogy a helyi vizeket és állatokat veszélyeztessük.
Az áram vízen történő előállítására lehetőség van napelemek vagy kis szélerőművek felszerelésére a hajón. Alternatív megoldásként telepíthet berendezéseket a kikötőben vagy a hajóházában, így védve van a növekvő áramáraktól.
Ez különösen alkalmas nagyobb tetőfelülettel rendelkező házhajók esetében, de már kisebb hajók esetében is. Sok napelem összecsukható vagy feltekerhető, így könnyen telepíthető a hajó tetejére vagy korlátjára.
5. Nincs közlekedési tilalom az elektromos hajók számára
Természetesen már most is létezik Németországban és Ausztriában egy számos tó közlekedési tilalommal. Személy szerint biztosak vagyunk abban, hogy a közlekedési tilalmak és a szigorúbb előírások a jövőben jelentősen növekedni fognak. Elektromotorral itt biztonságban van. Különösen, ha új hajómotor vásárlásán gondolkodik, ezt a nem elhanyagolható tényezőt érdemes szem előtt tartania.
6. Karbantartásmentes – soha többé stressz!
A szezon közepén ki kell cserélnie a motorja kopóalkatrészeit. Ezt nem kell megtennie egy elektromotorral. A legtöbb e-motor karbantartásmentes, és a magas minőségű kivitelezés mellett rendkívül hosszú élettartammal rendelkezik. Ezzel együtt sok stressztól megszabadul. Van még garancia a motorra? Hol tudom megjavíttatni a motort, és mennyibe fog ez kerülni? Talán Ön technikailag sokkal jártasabb, és néhány kopóalkatrész cseréje nem okoz problémát. Akkor ez nem olyan drámai az Ön számára. Őszintén szólva, mi teljesen le lennénk terhelve ezzel! Ezért egy elektromotorral inkább biztosra megyünk.
7. Magasabb biztonság a fedélzeten
A biztonság a legfontosabb. Az úton az elektromos autók a magasabb biztonságukkal győznek meg. A vízen a akkumulátorok esetében a száraz tárolásra kell figyelni, a fröccsenő víz nem jelent problémát. A legtöbb motor teljesen fröccsenő víz ellen védett. Néhány akkumulátor akár teljesen úszóképes is. A tűz kockázata alacsony, de bizonyos akkumulátorok esetében javasoljuk egy speciális tűzoltó készülék a biztonság érdekében. Főként lítium-vas-foszfát akkumulátorokkal dolgozunk. Ezek nem gyúlékonyak, ezért teljesen biztonságosak.
A könnyen gyúlékony és robbanásveszélyes benzin kezelése a fedélzeten elmarad. Véleményünk szerint sokkal kellemesebb benzines kannák nélkül a fedélzeten.
8. Jobb hatásfok és magasabb gyorsulás
A gyakorlatban ez biztosan érthető: minél gyorsabban indul, annál jobb az Ön számára. Ugyanez megfigyelhető az elektromos autóknál is. Nem véletlen, hogy a Tesla Model S-nek olyan magas a gyorsulása, és a lámpánál minden más autót maga mögött hagy. És mindez a akkumulátorok plusz súlya ellenére!
9. Egyszerű kezelés és jó irányíthatóság
Sok motor rendelkezik fordulatszám-szabályozással a fokozatmentes vezérléshez. Az előny az, hogy a motor váltás nélkül tud előre és hátra is váltani. A kezelés így sokkal intuitívabb, felhasználóbarátabb, és a sebesség jobban szabályozható.
Az E-motorok egy másik előnye, hogy a motor és az akkumulátor nagyon könnyen nyomon követhető. Gyakran a gyártók különleges funkciókat kínálnak, amelyek a belső égésű motorokban nem közvetlenül integráltak.
Ilyen például a maradék hatótávolság, az áramfogyasztás, a GPS vagy az autópilot. Természetesen ezeket a funkciókat kérésre a belső égésű motorokhoz is külön hozzáadhatja. Elektromotorok esetében ezek gyakran már integrálva vannak, és nem kell több pénzt befektetnie, mint amennyire szüksége van.
10. Magas rugalmasság: mindig és mindenhol áram
Ha elektromos motort használ, mindig van áram a fedélzeten. Más áramfogyasztók, mint például fűtők, lámpák, hűtőboxok és egyebek, ugyanazon áramkörön működtethetők. Itt már korán figyeljen a szükséges kapacitásra az akkumulátorok tervezésekor. A hajókirándulás útvonalának megtervezésekor a maximális kapacitás miatt töltőállomásokat is figyelembe kell venni.
Ami jó az elektromos motorokban: az áram szinte mindenhol elérhető! Így az akkumulátort saját mólón, valamint kikötőkben, rakodóhelyeken vagy áramtöltő állomásokon is újratöltheti, ezért nagyon rugalmas marad.
Az elektromotor hátrányai
Alkalmasak-e a hajók elektromos meghajtásra?
-
Energiatartalom és hatótávolság
-
-
-
-
1. Energiasűrűség és hatótávolság
A benzin energiasűrűsége 100-szor magasabb, mint a lítium-ion akkumulátoroké. Az elektromos motorok 10-szer hatékonyabbak. Tehát az energiasűrűség effektíven 10-szer rosszabb, ami negatívan hat a maximális hatótávolságra. Ezért az akkumulátor súlya és beszerzési költsége különösen fontos szempont a nagyobb motorok vagy tartós siklás esetén. Érdemes tehát az akkumulátor kapacitását az elvárt vezetési idő és kapacitás alapján optimálisan meghatározni.
Ha jól megtervezi az útvonalait vagy kirándulásait, ezt a hátrányt nagyon könnyen elkerülheti. Az áram általában minden kikötőhelyen vagy kikötőben elérhető. Ha a hajóját napközben használja, éjszaka a kikötőben csatlakoztathatja az áramhálózatra, és legkésőbb másnapra újra teljesen üzemképes lesz.
Bár hátrány, mert a hajójában vagy több helyet kell biztosítania az akkumulátoroknak, vagy kisebb hatótávolsággal kell számolnia. Szerencsére egy elektromos motor jelentősen kevesebb helyet foglal el, mint egy belső égésű motorral rendelkező főgép. Tapasztalataink szerint a legtöbb elektromos motorra való átállás során eddig nem voltak problémák a hatótávolsággal.
2. Elektromos csónakmotorok beszerzési költségei
Az elmúlt évtizedekben a akkumulátorok energiasűrűsége évente 5-8%-kal már hatalmas ugrásokat mutatott. Évente sok milliárd eurót fektetnek be a fejlesztés előmozdítására. A főszereplők elsősorban a nagy autógyártók, akik 2030-ig többségében a tiszta energiákra való áttérést tervezik.
Ez elsősorban a csónakosokat segíti, és az E-motor és akkumulátor koncepciója egyre vonzóbbá válik. Jelenleg a akkumulátor árak 1.000€-ról kilowattóránként mindössze 500€-ra csökkennek. Ez a fejlődés a következő években olcsóbbá válik, és Ön számára jelentősen jövedelmezőbb lesz! Az új akkumulátor típusok mellett sokat kutatnak a hidrogén energiahordozóként való felhasználásáról is. A hidrogén hasonlóan nagy hatótávolságot és gyors tankolást ígér, mint a normál üzemanyag. Jelenleg azonban a üzemanyagcellák költségei még nem versenyképesek. Izgatottan várjuk, és az élvonalban leszünk! És ami még fontosabb: Hírlevelünkben folyamatosan tájékoztatjuk Önt a legfrissebb technikai fejlesztésekről!
3. A akkumulátorok gyártásának környezeti hatásai
Az elektromotorokat és akkumulátorrendszereket elő kell állítani és Németországba kell szállítani. A gyártás során szintén erőforrásokat használnak fel, és CO2-kibocsátás is keletkezik. A motorokat általában Ázsiában gyártják, majd importálják őket.
Sokat adunk arra, hogy felhívjuk a figyelmet erre a tényre, és előnyben részesítjük azokat a gyártókat, akik jobb CO2-kibocsátási mérleggel rendelkeznek. A weboldalunkon egy speciális CO2-számítót alakítottunk ki, amellyel részletesen kiszámíthatja a CO2-mérleget, és láthatja, hogy mikor válik egy E-motor környezetbarátabbá.
A médiában jelenleg az E-autók miatt sokat beszélnek az akkumulátorok gyártásáról és a környezetre gyakorolt káros hatásairól. Itt hamarosan egy részletes cikk következik a gyártásról és a kapcsolódó kibocsátásokról.
1 kWh akkumulátor körülbelül 125 kg CO2-t termel. Ez körülbelül 60 liter benzin kibocsátásának felel meg. Az akkumulátor méretétől függően nagyon gyorsan kiszámíthatja, hogy milyen fogyasztás mellett éri meg az átállás egy akkumulátorral működő elektromos járműre. Általában már az első évben!
4. Az akkumulátorok súlya
Általános szabály, hogy az AGM akkumulátorok körülbelül háromszor nehezebbek. Általában a felújítás során a tank ki van szedve a hajóból, és elegendő helyet biztosít a plusz súlynak a hajón. Itt fontos, hogy az akkumulátort a lehető legjobban elhelyezzük, így a hajón lévő plusz súly szinte már nem hátrány. Különösen a vitorlás hajóknál néha szükség van egy kis plusz súlyra a kilen.
5. töltési idő hajóknál
A teljes töltésig eltelt idő a akkumulátortól és a töltőtől függően változik. Egy hajó benzin, dízel vagy hidrogén segítségével lényegesen gyorsabban tankolható. Ez papíron egy újabb hátrány az elektromos hajtású hajók számára. Azonban a hajósok nagyon ritkán tartózkodnak hosszú ideig megállás nélkül. Az akkumulátorrendszerek töltési sebessége folyamatosan növekszik, és az E-mobilitás rugalmassága is fejlődik. A Tesla Supercharger például 30 perc alatt 80%-ra tölti fel az autó akkumulátorát. A vízen található töltőállomások száma is folyamatosan növekszik, így a jövőben hosszabb kirándulások is problémamentesen megvalósíthatók.
Igény szerint közösen találunk megfelelő töltési lehetőséget vagy E-hajtást a megfelelő hatótávolsággal az Ön hajójához. Az E-motor azonban nem minden hatótávolságra és alkalmazási területre igazán ésszerű.
Összegzés: Elektromos és belső égésű motorok összehasonlítása
Ha van egy hajója, amely nagy motorral szükséges a siklásra, akkor lehet, hogy jelenleg egy klasszikus belső égésű motorral jobban jár. Főként az akkumulátorrendszer miatt.
A belső égésű motorok mellett szóló érvek főként a nagyobb meghajtórendszerek esetében alacsonyabb beszerzési költségek és a nagy motorok esetében a nagyobb hatótávolság és üzemidő. Ezen a területen az elektromos motorok abszolút prémium szegmensben vannak, mert minden megvalósítható. Különösen a siklóhajók akkumulátorrendszerei költségesek. Ennek ellenére az elektromos motorok is ideálisak a siklásra, és ugyanannyi erővel rendelkeznek! Különösen olyan tavakon, ahol csak E-hajók engedélyezettek, nincs alternatíva.
Az elektromos motor előnyei közé tartozik, hogy csendes, emissziómentes, tiszta és általában karbantartásmentes. Ezenkívül a működési költségek jelentősen alacsonyabbak, ami gazdasági előnyt jelenthet a gyakori használók számára. Az elektromos motorok már évek óta nagyon népszerűek a horgászok, kis hajók és gumihajók körében.
Akkumulátorral együtt az ár gyakran alacsonyabb, vagy legalábbis egyenlő a belső égésű motorok árával. Az elektromos motor számtalan további előnye egyértelműen felülmúlja ezt. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul az E-mobilitás témája Németországban és Európában, és örömmel fogadjuk a visszajelzéseket és az Ön tapasztalatait az E-motorokkal kapcsolatban!
Előnyei a greenboatsolutions-szal
Szinte 600 különböző E-motort hasonlítanak össze.
Több mint 30 gyártó áttekintése.